woensdag 11 januari 2012

Belgacom boy

Hij was goed op tijd, de Belgacom boy. In december had ik me geïnformeerd over een telefooncentrale in de Belgacomshop. Ik kende die nog van vroeger, zo'n klein handig doosje waar je tot 4 lijnen kon aansluiten. Voor een appel en een ei was dat te koop. Maar dat was een beetje een tegenvaller. Nu bestaat dat niet meer, je dient nu een volwassen model te kiezen en je moet het huren. Anders kom je in de problemen qua ondersteuning. Stel dat er iets fout loopt, dan is het wel handig dat er iemand kan langskomen, want zelf ken je daar niks van hè.

Bon, dan maar die optie gekozen. Jammer dat hij pas vandaag kon langskomen en niet eerder. Onze kerst-, nieuwjaars- en verhuiskaartjes waren al gedrukt en verstuurd. Dat is maar één kaartje hoor, met die drie functies. Het nieuwe privénummer stond er op vermeld, maar het werkte dus nog niet. Aah neen, zonder centrale werkt enkel mijn nummer op kantoor.

Er was nog slecht nieuws toen ik de centrale bestelde in de shop. Mijn headset zou niet werken op de nieuwe telefoons. Dat is nu allemaal digitaal hé meneer. Of ik ineens een nieuwe headset nodig had... nee, nu toch even niet. De nummerherkenning die ik nu gebruik op de PC zou ook niet meer werken. De vooruitgang zeker?

Dat bleek dus allemaal mee te vallen. De Belgacom boy had wel door dat ik geen idioot was. De headset werkte natuurlijk wel, alleen heb ik hem zelf op zijn blinkend nieuwe telefoon aangesloten. Het probleem was alleen dat ze niet van Belgacom is. Stel dat mijn headset niet werkt en ik bel naar Belgacom, dan zou men mij niet kunnen helpen. Want ze kennen dat merk niet.

Net hetzelfde met de nummerherkenning op de PC. De Belgacom boy vond het een mooi gadget, en dat het wel degelijk past op de nieuwe centrale, dat vermoedde hij wel. Alleen, ja... niet van Belgacom, we kennen het niet. Dus: het werkt wellicht niet.

Maar het was nen toffe pee. We hebben veel gebabbeld over servers en netwerken. Ook zijn centrale staat nu mee in mijn netwerk. Hoe je dat nu moet instellen, met zo'n subnetmasker, dat had ie nog nooit begrepen. Alleen dat ie soms 0 moest invullen en soms 240. Ik het het uitgelegd met énen en nullen op een blaadje papier. Zijn verbazing was groot: al 12 jaar doet ie zijn job, en nooit had ie dat begrepen. Even stel ik me de vraag waarom hij nu ingenieur is en ik niet.

Zijn GSM nummer zit mee in de centrale. Een directe hulplijn, dat komt van pas. Hij is toch altijd in de buurt, dus ik mag altijd bellen. En dat ga ik doen, als zijn speelgoed niet werkt. En ik denk dat ie graag langskomt. We connect. Technically hé ! Niks anders hoor !

2 opmerkingen:

  1. Hahahaha, zo ziek zal je dan wel niet geweest zijn, als je zelf nog les kon staan geven en vrienden maken ;).
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen