donderdag 1 november 2012

Oprnr. onbekend

Een vreemd gesprek begon toen ik de hoorn opnam. Als er Oprnr. onbekend op komt, neem ik normaal niet op. Er is immers een reden waarom diegene die me opbelt niet wil gezien worden. Meestal is het omdat hij of zij iets wil aanbieden en vaak in een taal die je moeilijk begrijpt. Het is Nederlands hoor, maar diegene die het spreekt doet dat nog niet zo lang. Maar ik moet opletten wat ik doe nu. Ik ben immers werkzoekend, en ook daar zitten Oprnr. onbekend-en tussen.

Maar deze keer dus niet. Toch hoor ik een persoon die volgens mij nog niet heel zijn leven onze taal spreekt. Maar hij is heel vriendelijk en klinkt een beetje bezorgd. Degene die normaal de koffie bestelt, die wou hij even aan de lijn hebben. Gelukkig ligt die verantwoordelijkheid in mijn bedrijf bij één persoon, dat is wel zo handig. Of alles nog wel goed is met mijn Nespressomachine? Ja hoor, er is niks mis mee. Als ik er een capsule in plaats en op de knop indruk waar het kleine kopje op staat, dan heb ik hele straffe koffie. Er is dus niks mis mee.

Of ik misschien andere oplossingen gebruik om koffie te maken? Wat een vreemde vraag denk ik voor ik "neen" antwoord. Maar gelukkig was er nu een actie voor goede klanten. En dat ben ik dus, want hij wist in detail te melden dat ik drie machines had en al van 2004 klant was. Over die machines moest ik nadenken, maar er is wel wat depannage gebeurd dus het kan kloppen. En dat ik zo lang klant ben, dat klopt zeker. En een tevreden klant dan nog.

Ahaa, toen kwam de kat op de koord. De jongeman belde natuurlijk niet om een praatje te maken of om de zogezegde actie. Ze zal wel bestaan hoor, maar er is er altijd wel één. Hij had op zijn scherm natuurlijk ook andere statistieken. Mijn koffieverbruik is immers drastisch gedaald sinds mijn laatste bestelling in april. Ik kom nooit meer aan mijn oude gemiddelde van 11 kopjes per dag. Ik drink straffe koffie, dus eigenlijk 5,5 dubbele espresso's.

En dat ligt natuurlijk aan de koffie in Aalst. Daardoor was er vier maanden nauwelijks Antwerpse koffie, en er moet software geweest zijn die bij Nespresso uitrekende dat ik lang geleden al zonder koffie moest gevallen zijn. Vandaar het oranje knipperlicht op zijn scherm, en vandaar zijn telefoontje.

Ik heb hem gerustgesteld. Ik blijf trouwe klant en ga binnenkort weer een bestelling plaatsen. Ik zit trouwens bijna zonder koffie en het voordeel is dat men nu ook kan leveren. De verantwoordelijke is weer op kantoor ;-)

2 opmerkingen: