maandag 7 januari 2013

Ik ben zat

Het is echt zo. Draaierig, slaperig, ik heb moeite met bewegen en ik praat langzamer. Maar ik ken het van vroeger en het betert wel na enkele dagen.

En natuurlijk komt dat niet door alcohol, wat dacht je? Het is het medicijn Zaldiar dat ik kreeg voorgeschreven. Dat is een mix van Tramadol en Paracetamol. Sinds enkele weken is mijn hernia terug. Hij komt vaker terug hoor, maar nu voelt het anders. Normaal neem ik dan een kuur van een week met "gewone" pijnstillers (Paracetamol) en een ontstekingsremmer en dan betert het steeds.

Nu dus niet, en de pijn is heel wat erger dan gewoonlijk. Het verdict van de huisarts is dat we opnieuw de standaardprocedure moeten volgen, maar deze keer sneller. Ik krijg meteen de maximum dosis die hij mag voorschrijven en als het binnen de week niet beter is, moet ik meteen opnieuw naar de neurochirurg. Daar zijn de opties wellicht epidurale infiltraties of een nieuwe operatie.

Ik denk trouwens dat het anders voelt omdat het op een andere plaats pijn doet. Het lichaam zit raar ineen, want ik heb vooral pijn in mijn linkervoet en nauwelijks in mijn rug. De onderste van de drie hernia's was geopereerd twee jaar geleden, en die voel ik nu weer. De pijn was ook nooit zo erg na de operatie.

Maar het kan zo ook in orde komen hoor. Eerst pijnstillers, ontstekingsremmers en 18 keer naar de kine. Dan zou het opgelost kunnen zijn.

Alleen... dat zei de dokter natuurlijk twee jaar geleden ook.

1 opmerking:

  1. bij mij is zaldiar nemen na 5 minuten, lichtje uit haha!

    BeantwoordenVerwijderen